lunes, 12 de agosto de 2013

Research Articles in academic peer journals (ABS/ ISI/ JCR/CNRS lists as well as Un-classified)



Articles in academic peer journals (ABS/ ISI/ JCR/CNRS lists as well as Un-classified)
·         The role of cooperatives in overcoming the barriers to adoption of Renewable Energy”,Energy Policy (Forthcoming September 2013) (Impact factor: 3.382)
·         Action for Innovation: Marketing Inventions with Success. International Journal of Technology Marketing (IJTMKT), Vol8, 2. 2013.
·         “Using Innovation to Achieve Long-Term Sustainable Positions in Markets”, Special Issue edition, International Journal of Technology Marketing, Vol 7, No.2, 2012.
·         “The Financial Crisis 2008 – 2010; Winners & Losers. U.S.A., Canada, France, Mexico and India´s Perspective” (with Hyun Sook Lee, Beverlee B. Anderson, R.K. Srivastava), Business Review, Cambridge, Vol 19, 1, 2011.
·         “Una tipología de competencias claves de marketing para la innovación”, Revista de Negocios Internacionales, Vol 4, 2. 2011.
·          “The Renewed Voice of the Customer in Innovation Design”, Special Issue edition, International Journal of Technology Marketing, Vol 6, No.1, 2011.
·         Nueve principios fundamentales para la gestión de capacidades estratégicas”, Harvard Deusto Business Review, No. 202, Junio 2011.
·         The Impact of National Culture on Change Management”, Journal of International Management Studies, Vol 1, No.1, 2011.
  • Achieving Market Leadership: The Next Challenge for Technology Firms from Growing Countries”, Journal of Technology Management for Growing Economies, Vol. 1 No. 2. 2010.
  • “Some fresh perspective about marketing high technology”, International Journal of Technology Marketing, Vol 4, N°4, 2009.
  • “El impacto de los valores Latinoamericanos en la gerencia del cambio organizacional” (with Luis Felipe Calderón-Moncloa), Oikos, Nº28, 2009.
  • “Marketing Strategy: Turning a High-Technology Solution into a Market Standard”, Synergy. Journal of the KJS Institute of Management Studies and Research, Vol VII, N°1, 2009.
·          Six principles to make a technology standard”, Business Strategy Review, Vol 16, N°3, 2005.
·          Human resources management in large information based services companies: Towards a common framework?”, International Journal of Technology Management, Vol 31, N° 3/4, 2005. (Impact Factor : 0.52)
·         “Services de haute technologie : le processus de développement des services d’information industriels », Gestion : Revue Internationale de Gestion, Vol 28, N°2, Eté 2003.
·         "Understanding the Nature of Professional Information Technology-based Services", European Management Journal, Vol 18, N°4, August 2000. (Impact Factor: 1.219)
  • “ Le marketing : un élément clé de succès de la gestion des brevets pour les entreprises françaises ”, Revue Française de Marketing, 166, 1998.
  • “Los dos métodos de segmentacion de los mercados para los productos de alta tecnologia” Revista ESIC Market, N° 100, Mayo/Agosto 1998.
  • “ Stratégie et Ecologie ”, Revue Techniques de l’Ingénieur, Janvier 1998.
  • “ Le rôle des dirigeants dans la réponse stratégique aux contraintes écologistes ”, Revue Economies et Sociétés, série Sciences de Gestion, N°7-8, July-August 1997.
  • "Comment mettre en place une stratégie de communication "verte" réellement efficace. Les leçons de l'expérience des industries chimiques". Revue Française de Marketing, N°147,1994.
  • "La place du Département Marketing dans l'organisation d'une société de haute technologie", Revue Française de gestion, N°99, June-August 1994.
  • " Les deux méthodes de segmentation des marchés pour les produits de haute technologie", Revue Française de Marketing, N°139, 1992.
  • " Les nouveaux outils de la Vente", Revue Française de Marketing, N°135, 1991.
  • " L'utilisation du concept de vie dans la campagne présidentielle de 1981", Revue Française de Marketing, 1982.

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